zondag 17 april 2016

Making new plans


Het is zo'n gek idee dat ik precies een week geleden de marathon liep. Het voelt nog steeds onwerkelijk en ik geniet nog elke dag na. Maar het is ook tijd om vooruit te kijken en nieuwe plannen te maken.

En die plannen zijn er zeker! Over precies 6 maanden loop ik de marathon van Amsterdam. Dat klinkt nog ver weg, maar uit ervaring weet ik dat het zomaar zo ver is. In de tussentijd wil ik een aantal halve marathons lopen. In ieder geval Loop Leeuwarden op 22 mei, maar als jullie nog tips hebben voor leuke halve marathons dan hoor ik het graag.


Eigenlijk had ik me voorgenomen deze week nog niet al te veel te lopen, maar maandag had ik al zo'n zin om te rennen, dat ik het er maar gewoon op waagde. Ik had zo veel adrenaline van de marathon in mijn lijf, dat ik gewoon moest rennen. En dat ging nog best redelijk ook.

Donderdag gaf ik mijn allereerste training voor GirlsRunningLeeuwarden. Om 19:00u stond er bij Run2Day een groep van 12 meiden klaar en hebben we een uur lang getraind. De training bestond onder andere uit intervallen, burpees, push ups, sit ups, en een estafette. De meiden waren super gemotiveerd en deden enthousiast mee. Ik vond het zo super tof om te doen en heb allemaal leuke ideeën voor de volgende trainingen.  

Vrijdagochtend liep ik een rondje op marathontempo. Ik wilde even kijken of ik het nog kon. Ik liep lekker door het bos en genoot volop. Wat is rennen toch leuk.

Zaterdagochtend organiseerde Adidas een training waarbij ik de nieuwe Adidas Pure Boost X mocht testen. De schoen zit als een sok om je voet en voelt echt heel licht aan. Qua gewicht deed hij mij denken aan de Nike Free. Het verschil met de Free van Nike is dat de Adidas Pure Boost X wel de Boost demping heeft. Ik vond het meteen een hele fijne schoen.
Na rustig ingelopen te hebben deden we loopscholing, een intervaltraining en eindigden we met een estafette. Ik was bloedfanatiek en vast besloten om 'mijn' team te laten winnen. Ik sprintte het plein over en we eindigden als eersten. Heerlijk om even te mogen knallen en alles er uit te kunnen gooien.

Vandaag staat in het teken van luieren, koffietjes drinken en van het zonnetje genieten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten