zondag 24 april 2016

MoveShortyMove: 1

Vanaf nu elke zondag een MoveShortyMove. Ik wilde het eerst RunShortyRun noemen, maar omdat ik naast hardlopen ook veel andere dingen doe zoals krachttraining, yoga en wielrennen leek me move beter passen.


Het was weer een lekker actief weekje. Qua hardlopen zijn de afstanden nog we wat korter, omdat ik mijn lichaam goed de kans wil geven om te herstellen van de marathon. Ik kan echt niet wachten om weer een halve marathon te lopen. Ik hou zo van die lange afstanden. Wie weet ga ik dit aankomende week wel weer eens doen om te kijken hoe mijn lijf hier op reageert.

Maandag liep ik gezellig hard met een vriendinnetje. Ik vind het altijd super leuk om op deze manier bij te kletsen. Stil zitten is niet zo mijn ding en tijdens het hardlopen kan ik veel beter luisteren. Maandagmiddag deed ik een poweryoga set waarbij ik voor het eerst de forearmstand oefende. Het ging best goed moet ik zeggen, al voelde het nog niet helemaal vertrouwd.

Dinsdag knalde ik er lekker 2 trainingen van de Nike Training Club doorheen. De Fresh Hit Workout en de Hollywood Ab Blast zijn op dit moment mijn favorieten. Vrij pittig, maar super effectief!

Donderdag liep ik het voor het eerst tijdens de marathon weer op tempo. Zo fijn om te voelen dat dit weer lukt. 's Avonds gaf ik training aan GRL. Zo leuk hoe fanatiek de meiden meedoen aan de training! Na de training had ik voor de meiden nog gezonde snack klaar staan. Dat hadden ze wel verdient na al die push-ups, squats en sprintjes.


Vrijdag nam ik een belangrijke beslissing: ik ga de opleiding tot Bootcamp instructeur volgen! Ik vind het super spannend, maar heb er ook enorm veel zin in! Ik wil echt meer met sport gaan doen en vind het zo leuk om trainingen te geven. 10 juni ga ik starten en ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen.

Zaterdagochtend liep ik nog zo na te stuiteren van mijn beslissing, dat ik besloot om een rondje te gaan rennen om weer wat rust in mijn kont te krijgen. Onderweg stopte ik een aantal keer om wat krachtoefeningen te doen. Ik moet natuurlijk wel goed voorbereid aan de opleiding beginnen.

Na dat ik me opgefrist had en ontbeten had sprong ik op mijn fiets naar een boerderij in de buurt. Daar mocht ik tussen de koeien yogales geven aan kinderen. De les was wat rommelig en chaotisch, omdat er steeds mensen in en uit liepen, maar wel gezellig. En hoe vaak krijg je de kans om op zo'n bijzondere locatie les te geven.

Nu ga ik nog even lekker zweten met de Nike Training Club. Ik merk echt dat ik steeds sterker wordt door regelmatig één van de trainingen uit de app te doen. En ik vind het ideaal dat ik dit gewoon thuis kan doen wanneer het mij uitkomt.






2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een opleiding tot instructeur gaat volgen. Ik ben benieuwd naar al je verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen