zondag 3 april 2016

Week 14

Wat een gek idee zeg. Volgende week om deze tijd zit het er gewoon op. Dan heb ik de marathon van Rotterdam gelopen. Daar waar ik al die weken naar toe heb gewerkt. Dat wat ik nooit had verwacht nog te mogen doen. Ik heb zo lang gedacht dat ik nooit meer mocht en kon rennen. En nu ga ik 'gewoon' weer een marathon lopen.

De laatste week heb ik tijdens mijn trainingen wel wat traantjes weg gepinkt hoor. Ik ben zo dankbaar dat ik weer kan hardlopen. Dat ik mag genieten van dat gevoel van vrijheid. Ik word zo gelukkig van rennen.


Deze week trainde ik 4 keer en legde ik de focus op mijn marathontempo. Mijn afstanden zijn een stuk korter dan de afgelopen weken en daar word ik soms best onrustig van. Ik loop gewoon liever langere stukken. Ook deed ik meerdere keer een yogaset om te ontspannen, mijn spieren op lengte te brengen en mijn core te versterken.

Foto: Janke vd Schaaf

Gister liep ik als onderdeel van mijn training een 10km wedstrijd. Ik had van tevoren bedacht dat ik vlak 4'30 wilde lopen. Dan zou ik redelijk diep gaan, maar mezelf niet kapot lopen. Dit ging goed al merkte ik wel dat mijn lijf nog even moet wennen aan de hogere temperaturen. Ook zat mijn hooikoorts mijn best een beetje dwars, waardoor ik soms mijn ademhaling niet onder controle kreeg. Maar ik mag zeker niet klagen, want ik eindigde als 3e dame overall met een tijd van 44 minuten en 37 seconden. Trots stond ik dan ook te stralen op het erepodium.

Foto: Humphrey Paap

Nu gaat het grote aftellen echt beginnen! Nog 6 dagen....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten