maandag 11 januari 2016

Week 2

Maandag werd ik wakker in een winter wonderland. Ik besloot meteen mijn schoenen aan te trekken en door de verse sneeuw te gaan stampen. Zo fijn die sneeuw die knispert onder je schoenen en de wereld lijkt ook meteen zo sprookjesachtig.



Dinsdag was ik lichtelijk in paniek. Er werd een weeralarm afgegeven en de straten waren veranderd in een ijsbaan. Zou het weer dan meteen mijn marathonschema in de war gaan gooien? 's Avonds waagde ik me toch naar buiten en glibberde ik naar de yogaschool. Ik volgde een fijne poweryoga les. Aan het eind was ik weer helemaal ontspannen.



Woensdag was een rustdag en dat was maar goed ook, want er gold nog steeds code rood.

Donderdagmiddag leek het te gaan dooien. Ik zocht naar een ijsvrij stukje weg en liep een heerlijke 10km. Zo fijn om weer even los te kunnen lopen. Alle onrust verdween uit mijn lijf en hoofd.



Vrijdagochtend mocht ik van de fysio weer een lange duurloop doen. Dit werd een rondje van 18km. Ik had van te voren besloten om het tempo los te laten en te kijken in welk tempo ik ontspannen en zuinig kon lopen. Dit bleek 5'18 de kilometer te zijn. Ik heb een tijd terug geprobeerd om mijn lange duurlopen in een heel langzaam tempo te lopen. Dit leverde me steeds weer pijn in mijn knieƫn op, waarschijnlijk omdat ik dan minder technisch loop en te veel ga sloffen. Daarom heb ik met de fysio afgesproken dat ik ga kijken hoe het gaat als ik mijn lange duurlopen in een wat sneller tempo loop. Wel zuinig en rustig, maar geen 6'00 de kilometer.



Dit weekend was ik in Drenthe en kon ik weer eens lekker door de bossen lopen. Wat is dat toch mooi zeg! Ik kwam twee keer herten tegen! Ik heb 9km losgelopen en puur genoten van de omgeving.




Ik geniet enorm van het trainen richting de marathon. De beslissing om op gevoel te lopen en geen strak schema te hanteren voelt erg goed. Natuurlijk wil ik wel meer een lijn in mijn trainingen gaan invoeren, maar ook daar wil ik flexibel in blijven. Mijn idee is om de komende tijd 4 keer in de week te blijven hardlopen. Ik wil dan 1 keer intervallen, 1 keer een tempoloop, 1 keer een lange duurloop en 1 keer een los loop training doen. Daarnaast ga ik krachttraining voor hardlopers doen bij de fysio. Dit lijkt me qua blessurepreventie wel verstandig. En natuurlijk blijf ik yoga en de Nike Training Club doen. Nog 89 dagen tot de marathon...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten