zondag 17 januari 2016

Week 3



Wat een heerlijke week was dit weer zeg! Ik krijg steeds meer vertrouwen in de marathon en fantaseer tijdens het lopen zelfs al eens over een PR... Maar voor het zo ver is moet er eerst nog heel hard getraind worden :)

Ik heb deze week naast de looptraining twee keer een fijne yogaset gedaan en ik ben begonnen met krachttraining voor hardlopers. Dit laatste doe ik onder begeleiding van de fysio. Ik hoop met de krachttraining mijn lichaam sterker te maken en zo blessures te voorkomen. En sinds 1 januari doe ik iedere dag geïnspireerd door Annemerel minimaal 6 minuten plankoefeningen. Ik merk dat ik hier echt baat bij heb. Mijn buik en rug worden sterker waardoor ik stabieler en krachtiger kan lopen.

Afgelopen zaterdag ging ik sinds lange tijd weer eens schaatsen. Kon ik meteen mijn nieuwe Kari Traa winterset uitproberen die ik bij Stubborngirl gewonnen had. Wat is schaatsen toch fijn zeg! We hebben in Leeuwarden sinds dit seizoen een nieuwe ijshal met nu ook een echte 400m baan. Toen ik daar rondjes op schaatste voelde ik me net Ireen Wüst :) Alleen jammer dat mijn bochten zo belabberd zijn...

In totaal heb ik deze week 47,9km gelopen. Volgende week wil ik daar minimaal 50km van maken. Nog 83 dagen tot de marathon van Rotterdam...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten