zondag 24 januari 2016

Week 4


Dit was weer een lekker trainingsweekje. Ik heb me deze week vooral gericht op het ontwikkelen van tempohardheid. Ik wil de marathon graag op een tempo van 5'00 de km lopen. Ik probeer mijn lijf hier tijdens mijn training aan te laten wennen, door regelmatig een run sneller dan dit tempo te lopen. Ik merk dat ik steeds makkelijker op een hoger tempo loop en dat ik dit ook over een langere afstand kan volhouden.
Daarnaast merk ik dat de krachttraining en core stability zijn vruchten begint af te werpen. Ik heb meer kracht en loop stabieler. Voorheen had ik de neiging om in mijn heupen te gaan hangen wanneer de vermoeidheid toesloeg, waardoor ik last kreeg van mijn onderrug en knieƫn. Ik merk dat ik hier nu minder last van heb.



Deze week heb ik op donderdag na, iedere dag getraind. Wel zat er veel afwisseling in mijn trainingen. Ik heb het idee dat mijn lichaam minder snel vermoeid raakt wanneer ik hardlopen afwissel met andere sporten.

Maandag
Maandag liep ik een tempoloop van 10km door een prachtig winterwonderland. Ik had eigenlijk geen tijd om te lopen, maar kon gewoon niet binnen blijven. De witte wereld en het stralende zonnetje zorgden schreeuwden om een loopje! 's Avonds stond er een fijne poweryoga les op het programma. De twist en backbends zorgden er voor dat alle stijfheid weer uit mijn lijf was.

Dinsdag
Dinsdag trainde ik thuis met de Nike Training Club app. Ik vind deze app echt een super uitvinding. Ik kan precies trainen wat ik wil zonder hiervoor de deur uit te hoeven. De Core Stability en Perfect Alignment zijn op dit moment mijn favoriete workouts.

Woensdag
Woensdagochtend stond ik om 6.30u buiten voor een blokje om. Ik had met mezelf afgesproken dat ik niet om mijn tempo of afstand hoefde te denken, maar dat ik 45 minuten mocht genieten. Het werd uiteindelijk een blokje van 9,04km op een tempo van 5'11 de km. Een heerlijk fris begin van de dag. 's Avonds had ik weer een krachttrainingssessie bij de fysio gepland. Ik kwam met een big smile het krachthonk uit, want ik had alle mannen er uit gesquat! Dat gaf wel even een kick!

Donderdag
Donderdag was een rustdag. Dat vond ik best lastig, want het was prachtig loopweer!

Vrijdag
Vrijdag wilde ik 19km lopen. Dit deed ik ook, maar vraag niet hoe.... Mijn benen wilden wel, maar mijn buik leek wel een centrifuge en mijn telefoon besloot er na 17km mee op te houden. Ik baalde verschrikkelijk, maar helaas horen dit soort trainingen er ook bij.

Zaterdag
Zaterdag volgde ik een workshop Boxing Yoga bij Club Yoga. Dit was echt heel erg leuk! Totaal anders dan de yoga die ik gewend ben, maar een super toffe training. Ik voelde me best een beetje stoer! Binnenkort vertel ik op Glow meer over BoxingYoga.

Zondag
Zondagochtend startten we rustig op. Gezellig met het hele gezin "Wie is de Mol" kijken in bed met een bakje havermout erbij. Heerlijk zijn dat soort ochtenden. Daarna was ik helemaal klaar voor de laatste run van deze week. 13km lekker knallen op een tempo van 4'56 de km. Ik liep heerlijk en heb echt van elke kilometer genoten. Zo fijn na de zware ronde van vrijdag. Zulke runs geven me echt vertrouwen.

In totaal heb ik deze week 51,04km gelopen. Aankomende week staat er een hele speciale training op het programma :) Nog 76 dagen tot de marathon...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten