zondag 31 januari 2016

Week 5


Wauw, wat een topweek was dit! Wat is sporten toch fijn en wat brengt het toch mooie dingen! Vandaag is een rustdag, maar qua energie zou ik graag even gaan knallen. Ik merk dat mijn lijf fitter en sterker wordt. Ik loop makkelijker mijn tempo's, herstel goed na mijn trainingen en ik kan sneller lopen met een lagere hartslag. Dit maakt dat ik steeds meer vertrouwen in de marathon heb. Al krijg ik soms wel de kriebels als ik zie dat andere lopers die ook trainen voor de marathon van Rotterdam al duurlopen van 30km doen.


Maandag
Ik begon de week met een pittige poweryoga les. Mijn vertrouwde yogadocent was ziek en dus werd de les vervangen door een andere docent. Zij had een pittige sequence voor ons bedacht en dat heb ik gevoeld. Wel erg fijn om weer uitgedaagd te worden. Zo nu en dan moet je je lichaam even wakker schudden.

Dinsdag
De wekker ging om 6.00u, omdat ik nog voor het werk wilde rennen. Ik wist namelijk dat er de rest van de dag geen tijd meer voor was. En een run skippen is echt geen optie voor mij. Ik knalde er voor het ontbijt een tempoloop van 8,38km uit. De rest van de dag liep ik te stuiteren van de endorfine, dus deed ik 's avonds nog een core training met de Nike Training Club app.

Woensdag
Dit was de dag waar ik al een aantal weken naar toe leefde. Na een onrustig nachtje, het stormde buiten, maar ook in mijn hoofd. Besloot ik 10km te gaan rennen in de hoop dat ik daar iets rustiger van werd, maar uiteindelijk kreeg ik hier alleen maar meer energie van. Ik had een goede reden om zo hyper te zijn, want 's avonds stond er een event van Nike gepland!! Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik volledig gek ben van Nike!
Om 12.00u stapte ik al in de trein naar Amsterdam, want no way dat ik het risico ging lopen om te laat te komen. Na een rondje door Amsterdam had ik afgesproken met de meiden die ik in november heb leren kennen bij het NTC event met Dafne Schippers. We waren toen uitgekozen door Women's Health al VIP deelnemers aan het event. Na lekker gegeten te hebben bij Sla gingen we naar de Nike Store. De spanning nam bij ons allemaal toe :)
Om 19.15u werden we naar de trainingszaal gebracht. Het zag er weer prachtig uit, met overal Nike quotes, prachtige posters en versierde spiegels. Nadat we een tanktop gekregen hadden, konden we los. De training werd gegeven door Lars en Christina van Nike en dat is altijd een feestje! Bovendien was Anouk Hoogendijk van Ajax de special guest. Dat maakt het feest compleet! De training was pittig, maar echt super tof!!

Donderdag
Donderdag had ik een rustdag gepland. Ik vind dit altijd erg lastige dagen, maar ik weet ook dat rust belangrijk is om beter te kunnen worden.

Vrijdag
Vrijdagochtend werd ik wakker omdat de wind om het huis raasde. Ik moest eerst werken, maar had voor later in de ochtend mijn lange duurloop gepland. Even twijfelde ik, maar mooi niet dat ik het weer mijn run zou laten verpesten. Uiteindelijk liep ik 20km in 1 uur en 44 minuten. Het was een heftige run, waarbij ik een paar keer bijna van de weg waaide en één keer bijna in het water lag. Maar met de woorden van Lars 'van stilstaan word je lelijk' als mantra in mijn hoofd, heb ik heerlijk gelopen en kwam ik met een big smile thuis.

Zaterdag
Zaterdag liep ik de laatste kilometers van deze maand. Een lekker shake out run van 13km. Niks moet, alles mag, was het motto van mijn loopje. Gewoon lopen en genieten.
Met deze laatste run kom ik in totaal op 210km voor deze maand. Ik ben heel tevreden over mijn eerste trainingsmaand voor de marathon. In februari wil ik de kilometers verder opvoeren en het tempo vasthouden.

Aankomende week wordt bekend gemaakt wie er door Girlslove2run uitgekozen zijn om de halve marathon in Disneyland Parijs te lopen. En gaat Glamour kiezen wie er met team Francien de halve marathon in Amsterdam mogen lopen. Spannend dus... Ik begin vast met duimen!

Foto's Nike event door Nike




1 opmerking:

  1. Leuke blog Miny! Ik geniet (helaas vanaf de bank) mee met je vrolijke verhalen :)

    BeantwoordenVerwijderen