maandag 9 mei 2016

MoveShortyMove: 3


Een dagje later dan normaal, maar daar is hij weer mijn sportieve weekoverzicht! De focus lag afgelopen week vooral op mijn halve marathon tempo. Op 22 mei loop ik tijdens Loop Leeuwarden weer een halve marathon. Ik wil dan graag vlak 4'50 de km lopen. Ik denk dat dit haalbaar moet zijn, maar het is natuurlijk altijd afwachten of ik het op die dag ook echt kan.

Maandag
Maandag liep ik heerlijk in mijn korte broek aan het eind van de dag een 15km rondje. Ik heb tijdens het lopen bewust niet op mijn horloge gekeken, omdat ik wilde testen of ik op gevoel 4'50 kon lopen. Bij terugkomst zag ik dat ik gemiddeld 4'56 de km had gelopen. Dit verbaasde mij wel een beetje, want het voelde als een relaxt rondje.


Dinsdag
We passen deze week op het huis en de katten van vrienden. Zij hebben toen ze weg gingen een soort privé gym voor mij achtergelaten, zodat ik me niet hoef te vervelen. Hier maak ik dan ook graag gebruik van. Ik deed dinsdag 2 pittige NTC trainingen in hun huis en werd daarbij regelmatig vergezeld door 1 van de katten. Wel zo gezellig!


Woensdag
Woensdagochtend stond ik extra vroeg op om een tempoloop te doen. Ik liep heerlijk en genoot van het opkomende zonnetje. Ik vind 's ochtends vroeg lopen zo fijn! Het is nog lekker rustig op straat en ik heb na zo'n training de hele dag super veel energie.


Donderdag
Eigenlijk wilde ik donderdagochtend vroeg voor alle drukte van Bevrijdingsdag al rennen, maar ik had verschrikkelijk last van mijn PDS. De hele dag zat ik in dubio of ik wel of niet zou gaan rennen. Soms helpt het juist tegen mijn buikpijn om te gaan hardlopen, maar het kan ook helemaal verkeerd uitpakken. Uiteindelijk besloot ik het risico te nemen en gewoon te gaan. Ik liep een relaxt tempo en voor ik het wist had ik er 12km op zitten. Mijn buik knapte er gelukkig ook van op.


Vrijdag
Ik heb voor deze maand als doel om 180km te lopen. Dit betekent gemiddeld 45km per week. Omdat ik wist dat ik dit weekend geen tijd meer zou hebben om te rennen en ik mijn lichaam ook aan de warmte wil laten wennen, vertrok ik om 14:00u voor een rondje van 8km. Ik pakte meteen mijn halve marathon tempo en kon dit ondanks de warmte goed vasthouden. Bij thuiskomst zag ik er wel uit als een tomaat en had ik super veel dorst, maar de 45km voor deze week waren binnen.

Zaterdag
Zaterdag pakte ik mijn rust en genoot ik van de zon. Wat een heerlijk weer zeg! Van mij mag het de komende maanden wel zo blijven.

Zondag
De wekker ging al vroeg, want het was gister tijd voor de 2de training van Maybelline voor de marathon van Amsterdam. De meiden van team Marit, team Francien en team Laura waren uitgenodigd om tegen elkaar te battlen op een survivalparcours in Velsen. We begonnen met een gezamenlijke lunch. Daarna gingen we samen met Lars van Nike het parcours op. De drie verschillende onderdelen werden uitgelegd en toen ging de strijd los! We tijgerden met een meters grote mascararoller onder een net door, renden met een lipgloss kettlebell over een stormbaan en sprinten over een ruig parcours. Helaas waren we niet het winnende team, maar we kregen wel een goodiebag mee naar huis met fijne Maybelline spulletjes mee naar huis. Het was weer een super toffe middag! De meiden zijn allemaal heel enthousiast en fanatiek. En iedereen motiveert elkaar om te trainen voor de marathon.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten