zondag 15 mei 2016

MoveShortyMove: 4


Wat was het een fijne week zeg! Heerlijk weer, lekker gelopen en leuke trainingen mogen geven. De weken vliegen echt voorbij en ik geniet volop.

Maandag
De week begon heel vroeg! Toen ik zondag na de training van Maybelline in de trein terug zat, appte een vriendinnetje of ik zin had om maandagochtend vroeg te gaan hardlopen. Nou ben ik altijd in voor hardlopen op de vroege ochtend, maar 5:30u was zelfs voor mij even slikken. Toen om 5:15u de wekker ging schoot de vraag 'waarom?' even door mijn hoofd, maar toen ik naast mijn bed stond had ik al zin in de training.
We liepen in een relaxt tempo en konden zo gezellig bijkletsen. Na 14km namen we afscheid en kon de dag beginnen.
's Avonds deed ik nog een yogaset en een HIT workout. Ik vind HIT erg leuk om als afwisseling van mijn hardlooptraining te doen. In korte tijd pak je verschillende spiergroepen aan en gooi je je hartslag flink omhoog.



Dinsdag
Omdat het vroege hardlopen mij maandag goed was bevallen, besloot ik dinsdagochtend ook vroeg mijn bed uit te gaan. Het was een prachtige ochtend, de zon kwam op er liepen herten door het weiland en de het was om 5:30u al zo'n 15 graden. Echt genieten!


Woensdag
Woensdag was ik de hele dag druk met van alles en nog wat. Dit maakte dat ik aan het begin van de avond lichtelijk gestrests en onrustig was. Daarom besloot ik even de tijd te nemen om 2 NTC trainingen te doen. Zo lekker hoe je je na een training altijd zo veel beter voelt. Ik weet echt niet wat ik zonder sporten zou moeten. Daarna had ik genoeg energie om nog 'even' 20 kwarkbollen te bakken voor de meiden van GRL. Het recept is van Jet van Nieuwkerk en vind je hier.

 

Donderdag
Op donderdag geef ik vanuit Run2Day Leeuwarden altijd een training aan meiden en dames. Elke week staan er om 19:00u weer enthousiaste en fanatieke meiden klaar voor de GRL training. Ik vind het geven van de training altijd zó leuk! We begonnen met een pittige warming-up. Daarna was het tijd voor de intervaltraining en we sloten af met een burpee challenge. Zo veel mogelijk burpees in 30 seconden! Iedereen gaf 200%.



Vrijdag
Vrijdag was ik vrij en had ik dus de tijd om wat langer op pad te gaan. Ik vertrok om 8:45u en merkte al snel dat het erg warm en benauwd was. Ik had een halve liter drinken mee, en waar ik normaal genoeg heb aan zo nu en dan een slokje, had ik nu binnen no time mijn flesjes leeg. Gelukkig had ik verder niet echt last van de warmte. Voor ik het wist had ik 19km gelopen en was het tijd om naar huis te gaan.


Zaterdag
Eigenlijk had ik mijn kilometers voor deze week al gelopen, maar vandaag mocht ik nog even lekker mijn benen los gooien. Run2Day organiseerde namelijk een testloop voor Loop Leeuwarden en had mij gevraagd als begeleider. Om 10:30u stond er een groep enthousiaste lopers in de winkel en was het tijd om het parcours te verkennen. Onderweg werd er gezellig gekletst en werden er de nodige tips en ervaringen uitgewisseld. Iedereen volbracht de 10km zonder problemen, dus dat schept vertrouwen voor de wedstrijd.


Bij thuiskomst was er een pakketje van Qwin voor mij bezorgd. In het pakketje zat het 100% whey proteïne poeder en een shakebeker. Ik besloot het proteïne poeder meteen uit te proberen en bakte een bananenbrood volgens het recept van Stacey. En ik was blij verrast. Proteïne poeder heeft nog al eens een muffe smaak, maar deze proefde echt naar vanille en behield zijn smaak ook tijdens het bakken. Voor herhaling vatbaar dus!


Zondag
Vandaag was een lui dagje. We vierden onze verjaardag (eigenlijk ben ik pas over 8 nachtjes jarig), werden enorm verwend met cadeautjes en aten lekkere taartjes. Morgen hebben we nog lekker een bonusdagje weekend! Zo fijn!


 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten