vrijdag 27 mei 2016

Vegan kwarktaart


Toen ik vorige week deze foto van mijn vegan kwarktaart postte, werd ik overspoeld met reacties op Instagram en Facebook. Daarom vandaag in het kader van 'sharing is caring' het recept. De kwarktaart is super makkelijk te maken en binnen een uur klaar.

Voor 1 grote kwarktaart heb je nodig:
  • 2 bekers van 500 gram Alpro soja, ik gebruikte de blauwe bosbesvariant
  • 1 pak Lotus koffieleutjes
  • kokosolie of cacaoboter
  • 2 zakjes agaragar van 2 gram
  • 1 cup water

Bereiding:
  • verkruimel de koekjes met de keukenmachine of doe ze in een theedoek en sla ze kapot met een deegroller
  • smelt wat cacaoboter of kokosolie in een pan en roer hier de verkruimelde koekjes goed doorheen
  • bekleed een springvorm met bakpapier
  • doe de verkruimelde koekjes hier in en druk goed aan
  • zet de springvorm in de koelkast
  • doe de agaragar met het water in een pan en breng aan de kook
  • wanneer het kookt zet je het vuur laag en roer je de sojayoghurt er doorheen
  • laat een minuutje zachtjes pruttelen
  • haal de springvorm uit de koelkast en verdeel de sojayoghurt over de koekbodem
  • zet de taart minimaal een uur in de koelkast om goed op te stijven
Eet smakelijk! Laat je me weten of je de taart hebt gemaakt?

Bron: Pinterest


Geen opmerkingen:

Een reactie posten